на главную
об игре

Вопрос к знатокам лора и механники

Здравствуйте! Хочу отыграть билд Дзирта До'Урдена, но с поправкой на 5ю редакцию. Подскажите пожалуйста, зачем нужен 1 уровень варвара судя по оригинальному чарлисту. Для хп? Если у нас левелкап в 12, то берём 6 воина и 6 следопыта затем? Или всё-же 6 воина, 1 варвара и 5 следопыта?
Согласно википедии каноничный Дзирт обладает следующими характеристиками:

Раса: эльф-дроу, мужчина.
Рост: 5 футов 4 дюйма.
Класс: воин 10/варвар 1/рейнджер Миликки 5, CR 18.
Мировоззрение: Хаотично-доброе.
Hit Dice: 10d10+20 плюс 1d12+2 плюс 5d10+10 (124 HP). В терминах не-D&D игр — 48-194.
Атака: +17/+12/+7/+2, +3 скимитар клейма мороза (1d6 плюс 1d6(холод)/18-20*2) — основная рука; +16/+11, +2 скимитар защиты (1d6+4/18-20*2) — неосновная рука.
Основные характеристики: Сила 13, Ловкость 20, Телосложение 15, Интеллект 17, Мудрость 17, Харизма 14.
Спасброски: Стойкость +15, Рефлексы +9, Воля +7.
Имущество: +4 мифриловая кольчуга, Ледяная Смерть (Icing Death) (+3 скимитар клейма мороза), Мерцающий (Twinkle) (+2 скимитар защиты), статуэтка чудесной силы: Ониксовая Пантера (Гвенвивар).

Комментарии: 5
Ваш комментарий

Варвара он получил по сюжету, когда сбежал из Мензобензаррана и жиз один в андердаке.

вот с оф.сайта:

Medium humanoid (Drow), chaotic good

Armour Class: 20 (+1 studded leather, +2 defending scimitar)

Hit Points: 144 (16d10 + 60)

Speed: 30ft

Str Dex Con Int Wis Cha

14 (+2) 20 (+5) 17 (+3) 12 (+1) 15 (+2) 12 (+1)


Saving Throws: Dex +9, Wis +6

Skills: Acrobatics +9, Perception +6, Stealth +9

Damage Resistances: Fire

Senses: Darkvision 120 ft., Passive Perception 14

Languages: Common, Dwarfish, Elvish, Undercommon

Challenge: 9 (5,000 XP)

Proficiency Bonus: +4

Fey Ancestry – Drizzt has advantage on saving throws against being charmed, and magic can’t put the drow to sleep.

Improved Critical – Drizzt’s weapon attacks score a critical hit on a roll of 19 or 20.

Innate Spellcasting – Drizzt’s spellcasting ability is Charisma (spell save DC 13). He can innately cast the following spells, requiring no material components:

At will: dancing lights

1/day each: darkness, faerie fire, levitate (self only)

Indomitable (1/Day) – Drizzt can reroll a saving throw that he fails.

Second Wind (Recharges after a Short or Long Rest) – As a bonus action, Drizzt can regain 16 hit points.

Actions

Multiattack – Drizzt makes three weapon attacks, two with his scimitar, Icingdeath and one with his scimitar, Twinkle, or three with his Longbow, Taulmaril.

Icingdeath – Melee Weapon Attack: +12 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 11 (1d6 + 8) slashing damage plus 3 (1d6) cold damage.

Twinkle – Melee Weapon Attack: +12 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 10 (1d6 + 7) slashing damage.

Taulmaril – Ranged Weapon Attack: +12 to hit, range 150/600 ft., one target. Hit: 12 (1d8+8) piercing damage.

Guenhwyvar – A panther-shaped figurine of wondrous power carved from onyx. If Drizzt speaks the command word and throws the figurine to a place he can see within 60 feet, it becomes Guenhwyvar.

Guenhwyvar obeys Drizzt’s spoken commands and is friendly to his allies. After 12 hours or after being reduced to 0 hit points, Guenhwyvar reverts to a figurine and can’t be used again for 24 hours. Guenhwyvar uses the stats for a tiger in the Monster Manual.

Reactions

Parry – Once per turn, Drizzt can add 3 to his AC against a melee attack that would hit him. To do so, he must see the attacker and be wielding a melee weapon.

3

Спасибо, полезная инфа, пригодится. А по поводу класса я немного другое имел в виду, весь цикл книг то я читал, мне не лорное обоснование варвара нужно, а геймплейное, зачем нужен 1 уровень варвара и что это может дать мультиклассу, стоит ли вообще уровень на это тратить.

0

только если скорость. Ярость дает буст к силе, а билд на ловкость

2

Понял, благодарю! По сути тему можно закрывать.

0

Ещё могу предположить ярость ради порезки урона входящего. Она даёт сопротивление к колющему, режущему и дробящему

2
Новое на форуме Baldur's Gate 3