на главную
об игре

Quake 2 "Legacy of Doom 2 - Plutonia Experiment"

Legacy of Doom 2 - Plutonia Experiment

Требования:

1. Установленный оригинальный Quake 2 (версии 3.20)
2. "Legacy of Doom 2"
3. "Legacy of Doom 2 Second Edition"
3. "TNT: Evilution" (D2TNT)

Описание:
• Дополнение к проекту "Наследие Doom 2" для Quake 2. D2PLU.
• Ремейк второй части Final Doom: Plutonia Experiment, сделанный специально для Quake 2 в рамках единого проекта "Legacy of Doom 2" (LOD2Q2).
• 41 боевая карта в пяти эпизодах в единой последовательности. А также режимы игры: Normal, Ultra-Violence, Nightmare. Почти каждая карта представлена во всех режимах, каждый режим игры сложнее предыдущего.
• Уникальные секретные уровни, которых не было в оригинальном Plutonia Experiment. Уникальный пятый эпизод: попасть в него может лишь тот, кто нашел все секреты в предыдущих четырех эпизодах D2PLU (сбор медалей).
• Запуск D2PLU - только на продвинутом графическом движке KMQUAKE2.
• В архив входит набор карт (боевые и промежуточные), level-шоты, дополнительные звуковые эффекты и модели, также 18 новых звуковых дорожек (подробнее: в файле "doom2 soundtrack info" в папке music) и новые текстуры для этого дополнения.
• Новые текстуры распаковываются в папку baseq2/textures (основной массив из более чем 1700 файлов), а также в папку d2legacy/textures (немного).
• Для секции "Cinematics" на стартовой карте теперь есть вход в "Cinematics Nexus (AS)" (карта "_d2cin_as"), где можно посмотреть 2 ролика на движке игры (gameclips) и 2 ролика в формате ROQ.

Установка:
1. Распаковать содержимое архива в папку Quake 2, где уже установлен оригинал
самой игры "Quake 2", а также проект "Legacy of Doom 2" (папка d2legacy).
2. Текстуры будут распакованы в папку baseq2. Ответить "да" на вопрос о перезаписи файлов.
3. Установить графический движок KMQUAKE2, если он еще не установлен.
4. В папке Quake 2 найти файл kmquake2.exe, к нему - сделать ярлык.
5. В свойствах ярлыка необходимо прописать код запуска проекта "+set game d2legacy".
Путь к файлу в свойствах ярлыка может выглядеть
примерно так: "C:\Games\Quake 2\kmquake2.exe" +set game d2legacy
Если это не работает, можно прописать без кавычек, но только если в пути
к файлу нет пробелов: C:\Games\Quake2\kmquake2.exe +set game d2legacy
Вместо "C:\Games" у вас может быть задан другой адрес.
6. Загрузка дополнения Plutonia Experiment (D2PLU):
New Game - Legacy of Doom 2 Nexus - Big Addons (секция на карте) -
- Plutonia Experiment (телепорт) - режим игры.
Либо сразу прописать в консоли команду: map _d2plut1

Особенности:
1. Doom Medals: если найти все секреты в одной боевой карте, можно получить медаль.
Собрать все медали во всех боевых картах обычной кампании (32 карты, включая все секретные),
после чего можно получить доступ к пятому эпизоду.
2. После того, как будет пройден пятый эпизод, есть возможность получить доступ
к последнему секретному уровню D2PLU.
3. Добавлены экраны загрузки (levelshots) для новых карт.
4. В сборку входит дополнительный пакет обновленных текстур (в папку baseq2/textures):
ctemple, custom, d2lgcy, d2lgcy2, d2tpack1, d2tpack2, dnukem, doom1, doom2, ice_snow, mario_1, mcraft1, oilrig, paints3, special, wolf.
5. Новые текстуры в папке d2legacy/textures:
cog, e1u2, e1u3, jumpmod, kaq2, special, urbante1
5. 18 новых звуковых дорожек в папке music (дополнительная инфа в файле "doom2 soundtrack info").

Дополнительно:
Версия проекта LOD2: 4.0
Версия дополнения D2TNT: 2.0 (patch)
Версия дополнения D2PLU: 1.0
Поддержка сингл-плеера: есть.
Поддержка кооперативного режима: есть, две или более стартовых позиций.
Поддержка мульти-плеера: да, все карты на новых режимах игры.
Поддержка CTF: нет.
Автор: A.Soldier of Light
Дополнительная информация на английском языке доступна в файле d2lgcy_PLUTONIA_remake.txt

Комментарии: 1
Ваш комментарий

Скриншоты: P.S. Описание на английском:

english readme (click here)

================================================== MAIN PROJECT: Legacy of Doom 2 for Quake 2 (LOD2Q2). ADDON PROJECT: Remake of Plutonia Experiment (D2PLU) ================================================== Install: • Unpack the archive into QUAKE2 folder. • Overwrite all files and folders when asked. New files will be added into folders d2legacy and baseq2\textures. Required: • Quake 2, full version (v3.20) • Legacy of Doom 2, version 1 + v2.0 • Remake of TNT:Evilution (D2TNT) • Free Disk Space required: 1. d2legacy (folder), new files for D2PLU: ~ 1 GB (1069 files total) 2. baseq2->textures, new files for D2PLU: ~ 354 MB (1768 files total) 3. Total disk space required for all D2PLU files: ~ 1.37 GB New major stuff: • This is a remake of "Plutonia Experiment" of the "Final Doom" of Doom 2. The remake is played under advanced Quake 2 engine: Knightmare Quake 2. • New addon for the "Legacy of Doom 2" (LOD2) project, requires installed "Legacy of Doom 2" (and v2) and Quake 2 itself (full version). And also installed remake of "TNT:Evilution" addon project for LOD2. • Difficulty Modes for D2PLU: Normal, Ultra-Violence, Nightmare (God Mode will be added when Master Levels are completed, wait for it at the end of 2020). • Ultra-Violence and Nightmare modes force the player to begin each episode with no weapons, no armor and no items. Player has all items in Normal Mode up to Episode 3 and then loses them in the beginning of Episode 3. Also items reset for secret Episode 5. • 30 regular maps + 2 regular secret levels + Episode 5 (5 maps) + + Episode 5 secret level + 3 new unique secret levels in UV/NM Modes. 41 battle maps total (not counting Save Areas and maps with 2-3 parts). A few select maps have been split in parts due to Quake 2 limits, so the real total number of maps is higher (140+ if you count all modes). • All maps are playable in Deathmatch mode, including secret maps and all maps in Episode 5. Episode 5 Secret Level IS playable in DM. Save Areas are not playable in DM. • Each Episode in D2PLU has its own unique secret level, but only in difficulty modes higher than Normal Mode (UV/Nightmare). Normal Mode presents only regular secret levels that a player can access at map15. Regular secret levels are maps 31 and 32 of Plutonia Experiment ("Cyberden" and "Go 2 It"). • Episode 5 can be accessed in all Modes provided the player has gathered all Doom Medals in all battle maps within episodes 1-4. • New Save Areas where you save your progress. If there is something to do in a certain Save Area (like inserting Doom Medals to get a Demon Head), do it before saving. And pick up the items. Save your progress only when you have done everything in a Save Area. Map specifics: Before we go into detailes let me tell you a few things about the first 5 maps. These maps (01-05) were created a long time ago, even before I've released the Final Remake of Doom Second Edition for Quake 2. These maps may not have the best quality, but still remain average enough to be used in this project. I had to modify them + make them playable in DeathMatch and in Coop mode. Maps 01-03 were used as a replacement for a secret 5th episode in the "Final Remake of Doom SE", map 05 was used as a secret level in Normal Mode of the "Final Remake of Doom SE". Map 04 - "Caged" - was never released before and it is in 2 parts. Map 06 and every map beyond are done in the years 2018-2019 from scratch. ᗯ Legacy of Doom 2 Nexus - starting area ᗯ • New portal for "Big Addons" section: you can now access the portal that leads to the "Plutonia Experiment" starting map where you choose the Difficulty Modes. All Modes for the remake of "Plutonia Experiment" are accessible from the start. • If you don't want to load the "Legacy of Doom 2 Nexus" map, just type in the console: map _d2plut1 • Now the section "CINEMATICS" is ready. You can finally access a new map: MAIN CINEMATICS map called "Cinematics Nexus (AS)" (file: _d2cin_as) with a few special gameclips AND ROQ videos. This is the 1st version of "Cinematics Nexus (AS)" and it has 2 gameclips (on the game engine) and 2 ROQ videos. You can access "Cinematics Nexus (AS)" right away by typing in the console: map _d2cin_as ᗯ Episode 5 ᗯ 5 maps total. 2 of the maps in this episode are tributes to "Plutonia 2" Doom 2 megawad. The episode itself is not very big, but you really should play it just for those 2 remakes of the more interesting maps in "Plutonia 2" (music tracks from "Plutonia 2" included). 2 maps from "Plutonia 2" are "Skull Island" and "Nuclear Horror".

1